2010. november 28., vasárnap

Halas bejegyzés

Ezt a bejegyzést a Kijevi fotólogon található másik indukálta.
Számomra nagyon érdekes volt, hogy a mifelénk és tőlünk keletebbre tapasztalható elzárkózásnak nyoma sincs Velencében.
Egy kis téren találtam két halárust, és gondoltam megörökítem.

Simán ki tudtam várni, amíg az árus is odafordul. Se rendőr, se biztonsági őr, se az árus nem ordította le a hajamat, hogy mit keresek ott. Azaz mégis...

Ez már a másik halárus, közvetlenül az előző szomszédjában. Amikor meglátta a szemben lévő eladó, hogy ott állok a "szájában" (17mm-en készült a mindkét kép!), akkor a szeme elé kapta a kezét, és torka szakadtából el kezdett ordibálni, hogy a rendőrségnek nem adja az arcát! Kitt-katt, majd harsány röhögésben törtünk ki, pacsi, köszi és távozás. Elképesztő különbség ahhoz képest, ami nálunk tapasztalható. Az az életigenlés, amit ott tapasztaltam, nagyon irigylésre méltó.

... és ha már halas bejegyzés:

Ez a szerencsétlen itt végezte a csatorna partján. Nem sűrűn látni ilyet, mert azért a nehéz körülmények ellenére igyekeznek rendet tartani a városban, de a sirályok sokszor csinálnak "érdekes dolgokat" a szemetes zsákokkal.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jó sorozat! Az első szerkesztése nagyon vagány. Irigykedem, hogy így hagyták fotózni magukat :-)
    Sajnos eddig nem nagyon találkoztam olyan járókelővel, akit ne zavart volna a kamera - amint észreveszik, hogy rájuk irányul (vagy akárcsak közeleg a fotós), azonnal arrébb állnak vagy hátat fordítanak. Na szerencsére nem ez volt a Velencei karneválon: ott a beöltözött emberek nagyon kedvesen megálltak és pózoltak, ha észrevették, hogy őket fotózod - na de az egy másik téma :-)

    VálaszTörlés
  2. szeretem az efféle piacokat, szeretek nézelődni, ki, mit és milyen tálalásban árul. a fotók visszaadják azt a különleges piaci hangulatot, amit egy-két országban már megtapasztaltam.

    (bocs, ritkán vagyok gép előtt. minden velencei fotód megnézem és nagyon tetszenek is. csak azokhoz írok valamit, amihez valamit hozzá tudok szólni. a többiben egyszerűen gyönyörködöm. ;))

    VálaszTörlés
  3. Hát igen, ez az amit irigylek a külföldi street fotósoktól...sokkal kevésbé kell izgulniuk ki mit szól vagy mikor küldik el melegebb éghajlatra. Amúgy az első tetszik nagyon, a hármas meg nem mindennapi.

    VálaszTörlés
  4. Ezúttal szerintem szuper, hogy a sirályok is, Te is arra jártál - jókor jó helyen.
    Hát igen, itthon azért én meggondolom, hogy kinek tolom az arcába, de Itáliában lehet kicsit bátorkodni. :-)

    VálaszTörlés
  5. Jó ez a sok halas finomság, most van itt az ideje. Az utcán, piacon eddig én sem mertem fotózni, pont az emberek visszautasításától félve.

    VálaszTörlés