2010. július 25., vasárnap

Retro utazás 5. rész

Utam Egerből folytatódott Budapest Keleti pályaudvar felé egy gyorsvonatnak titulált valamin. Sokan ezen sem utaztunk, hisz a teljes távot végig egyedül tettem meg a 8 üléses fülkémben. Persze aki benézett hozzám, az hamar összeráncolta a szemöldökét, hogy ne egy ilyen kattogtatós, morózus alakhoz aztán nem megyek be. Én nem bántam, mert így nyugodtan tudtam fényképezgetni.


A vonat közben olyan elképesztő száguldásba kezdett, ami elhitette velem, hogy mégis csak emberi idő alatt érek haza. Mint kiderült később, ez alapos érzéki csalódás volt.

A nagy száguldás ugyanis már Füzesabonyban átcsapott egy hosszas várakozásba. Mintegy 25 percet vártunk egy másik - szintén késésben lévő - "expressz" vonatra. Ezután a derék gyorsunk gyakorlatilag minden szomorú fűzfánál megállt még, néhol természetesen jókat várakozva valamire. Gödöllőnél annyira szépek voltak a felhők, hogy készítettem még egy vonatindítós képet.


Lassanként közeledtünk a Keleti Pályaudvar felé, de már meg se lepődtem, amikor a cél előtt egy kicsivel ismét fékcsikorgás, majd hosszas várakozás következett. Meg kellett még előzzön minket egy másik vonat, amelyiknek sürgősebb volt beérni. Mindezt a Kerepesi út alatt vártuk ki. Közben volt időm kiszemlélni az ablakon, és alulról is szemügyre vehettem a hidat, amin a szokásos forgalom dübörgött végig. Hááát,egy biztos, és onnantól kezdve ha tehetem kikerülöm azt a felüljárót, tudniillik épp csak le nem szakad. Közben hangos sustorgással beelőzött a várva várt expressz vonat, így lassanként mi is bekocoghattunk a végállomásra.


És íme a célállomás, hazaértem. Felpillantottam a pályaudvar nagy órájára, és rezignáltan konstatáltam, hogy ez az utazás bizony 4 órát és 22 percet vett igénybe Szilvásvárad és Budapest közötti 176 Km-en.
Magyar Államvasutak, 2010.

Azért egynek jó volt ám. :D

7 megjegyzés:

  1. Jó kis beszámoló volt a kalandos utazásról. :-)
    A gödöllői vonatindítós kép szerintem nagyon eltalált, hihetetlen vasút-hangulata van.

    VálaszTörlés
  2. Nekem az ablakos, csomagtartós, száguldós a kedvenc...:) Aztán a vonatindítós..
    A vonatokon meg úgy látszik nem változik semmi..képzeld akinek nap mint nap (ha nem is ezt az útvonalat) kell használnia..

    VálaszTörlés
  3. nagyon-nagyon tetszettek a képek! az ehhez a bejegyzéshez tartozók egytől egyig kedvencek! lehet lassú a vonat, de így van idő fényképezni! ;)

    VálaszTörlés
  4. Nem volt időm írni mostanában, de azért végig olvasgattam a beszámolódat. Nagyon tetszett így egészében, úgy ahogy van. Persze mindig vannak kedvenc képek, de együtt mesélnek igazán.

    VálaszTörlés
  5. Végignézegettem - nagyon tetszett ez az utazás.
    Üdv

    VálaszTörlés
  6. Kiváló képriport az egész Retro utazás sorozat!
    A MÁV látta már? :-)

    VálaszTörlés
  7. mozgalmas utazás...és az elsuhanós szerelvény kedvenc!

    VálaszTörlés